tirsdag 20. november 2012

Lit-sykt-barn-dag

Etter en sterk forkjølelse som har vart i flere dager, er toåringen i dag litt-for-pjusk-for-barnehagen-men-litt-for-frisk-til-at-mor-er-komfortabel-med-å-ta-en-sykt-barn-dag-syk. det er på slike dager jeg er ekstra glad for å være i permisjon. For selv om jeg har lært meg å legge av meg den dårlige samvittigheten for å pleie mine syke barn fremfor å gå på jobb, er det enkelte ganger man er litt mer i tvil.



Det verste er når jeg blir frisk for da må jeg stå opp.
Når endelig det begynner å bli artig er det stopp.
Har du prøvd å snyte nesen mens du synger ompa - hm?
Har du prøvd å plukke dyna opp fra gulvet med rompa - hm?
-Knutsen og Ludvigsen


Men hva skal man finne på på slike dager da formen er sterkt stigende, men barnet ikke er helt klar for å herje ute i høstruskeværet? Da har vi kakaopiknikfrokost foran peisen, med piknikkteppe, leverposteiskiver og kakao. Etterpå leker vi fiskelek, der toåringen sitter oppå bordet med fiskesnøre (eller gavebånd som det heter i voksenverden) og jeg sitter under bordet og forsyner tassen med fisk i form av bamser, lekebiler, tresleiver og annet jeg måtte ha for hånden. Så setter vi stoler etter hverandre og kjører tog gjennom Afrikas savanner eller ubåt ved Great Barrier Reaf. Utrolig hvor mye spennende vi får øye på!
Hvilke inneaktiviteter liker dine barn å drive med på slike dager?


Share/Bookmark

0 kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...